NTAG213 i NTAG216 w marketingu

26 listopada 2022


NFC (komunikacja bliskiego zasięgu) jest technologią nowej generacji, która pomaga wielu firmom w osiąganiu celów marketingowych. Szczególną popularnością cieszą się naklejki i karty NTAG213 i NTAG216. Tagi NFC pozwalają w łatwy sposób dotrzeć do użytkowników smartfonów celem wywołania oczekiwanej interakcji. Są podobne do kodów QR, ale nie wymagają używania aparatu fotograficznego w smartfonie. Jeżeli tag NFC ma być wykorzystany w dużej kampanii marketingowej, programowanie danych następuje na etapie produkcji. Jeżeli działania marketingowe mają mniejszy budżet i są skierowane do wybranej/mniejszej liczby osób, to programowanie danych może być wykonane samodzielnie. Do tego celu wystarczy smartfon i odpowiednia aplikacja do odczytu i zapisywania danych na chipie NTAG, np. NFC Tools. Zaletą tego rozwiązania jest również łatwa dostępność różnych form tagów NTAG od kart PVC, z których można wykonać elektroniczną wizytówkę, cienkie naklejki do naklejenia na karty katalogowe po epoksydowe naklejki do użytku na zewnątrz pomieszczeń.

NTAG213 i NTAG216
Naklejki epoksydowe NTAG213 i NTAG216


Oto kilka możliwości zastosowania NFC w kampaniach marketingowych:

Nawiązywanie kontaktu z klientami

Zachęcanie klientów do odwiedzania i obserwowania firmowych stron w mediach społecznościowych bywa mało efektywne. Zdecydowanie skuteczniejsze jest poproszenie o dotknięcie tagów NFC telefonem w celu połączenia się z tymi stronami. Wynika to z wygody, jaką zapewnia technologia NFC.

Udostępnianie informacji

Tagi NFC mogą służyć do dostarczania informacji o usługach i produktach za jednym dotknięciem smartfonu. Dzięki temu klienci w wygodny, szybki i łatwy sposób mogą dowiedzieć się więcej o specjalnych ofertach i rabatach.

Promocje i konkursy

Użycie tagu NFC przyspieszy udostępnianie informacji podczas zapraszania klientów do udziału w konkursach i promocjach.

Ankiety

Tej samej metody można użyć, przeprowadzając ankietę. Zachęcenie do wypełnienia ankiety w ramach badania rynku lub badania jakości własnych usług będzie dużo łatwiejsze przy użyciu tagów NFC.

Podsumowanie

Dlaczego spośród wielu różnych rodzajów tagów akurat NTAG213 i NTAG216 cieszą się większą popularnością niż inne? Niewątpliwie jednym z czynników jest cena adekwatna do możliwości tagów. Kolejnym jest elastyczność i łatwość programowania zarówno dla zastosowań masowych, jak i pojedynczych przypadków. NATG213 i NTAG216 to rozwiązanie na każdą kieszeń.